torsdag 12 februari 2009

Dagens konversation

Jag sitter i en datorsal på DTekChalmers flitigt letandes efter kurser att läsa som skall komplettera min CSN-ansökan jag lämnade in idag. Datorsalen heter NC, vilket är en förkortning för Nördcentrum, och är en central lokal för den genomsnittlige datorteknologen.
Några geekiga föreningskillar går förbi och ställer sig och pratar med några av WoW:arna som sitter bredvid. Följande konversation utspelar sig:
Föreningskille: Ska ni vara med på sittning ikväll?
WoW:are #1: Är det nåt tema?
Föreningskille (med överdriven entusism): Ja! Nördtema! Hahahaha!

Alla skrattar nu onaturligt gällt och konstigt tillsammans.

WoW:are #2 (med bred väschöttadialekt): Behöver man klä ut sig? Hahaha! Eller kan man komma som man är?

Jag måste bli klar med det här snart...

7 kommentarer:

F.d. Förakt sa...

Gaaahhahahahaha!

Mattias sa...

Jag anade att du skulle uppskatta det. ;)

Mattias sa...

Noterade just att det här inlägget är upplagt 13:37. Ödets ironi?

David sa...

Alltså, när jag såg tidpunkten utgick jag från att det var fejkat.

Anonym sa...

fantastiskt det där med självdistans :)

Grovt Initiativ sa...

jag måste börja hänga där!

Mattias sa...

Haha. :)