torsdag 31 december 2009

Ny musik

Jag sitter uppe alldeles alldeles för sent och snickrar på en spellista som skall sammanfatta det här decenniet i femton låtar. Idén kommer från ett inlägg på nollnolltalet.se¹ och är en idé sprungen rakt ur helvetet. Efter att ha låtit flera timmar försvinna i det bottenlösa hål av ickeverksamhet som är min hjärna vid beslutsångest så tryckte jag till slut bort spellistan. Den fina idén var helt enkelt inte realiserbar.
Inom kort lär det nog dyka upp en liten musikalisk sammanfattning av det här året. Det är en, av olika anledningar, betydligt lättare uppgift. Fram till dess kan ni ju lyssna på Phantogram på Spotify. Jag har hunnit igenom skivan fyra-fem gånger kanske och den börjar kännas riktigt bra.



Snubblade även över en fin låt med The Dø, ett band jag inte hört om förr. Enligt tipset skall deras senaste skiva tydligen vara jättebra också.



--
1: en sammanställd top100-lista över det här decenniets bästa (bättre?) låtar. Kika på sidan för mer information, den har varit som en drog för mig den här hösten.

Inga kommentarer: