tisdag 1 december 2009

En gammal MTV-hit

Dagens glädjeämne är att, med lite hjälp, hitta en gammal MTV-hit som jag älskade i hemlighet för snart 10 år sedan. Jag gick på gymnasiet och läste Naturvetenskap med teknisk inriktning. Av någon absurd anledning hade ett par teknister ett par år tidigare lyckats lägga vantarna på skolans största föreningsrum. När de andra eleverna fick sitta på hårda bänkar runt bord gjorda av pressad flis hade vi soffor, egen musikanläggning, stor TV eller projektor (minns inte) och ett stort blått T med glödlampor som pulserade i takt med musiken. Det goda livet helt enkelt.
Angående musiken så vill jag minnas att vi inte hade några skivor, men väl MTV! Jag har följaktligen hört de flesta hitsen från perioden 1999-2001 både en, två och 50 gånger. Spelar någon någonsin I'm Blue, Glorious eller Genie in a Bottle för mig kommer jag i bästa fall skruva på mig.
Det fanns hursomhelst en låt jag aldrig riktigt tröttnade på. Troligtvis för den schyssta refrängen och den riktigt fina musikvideon!

3 kommentarer:

F.d. Förakt sa...

Tufft! Videon är klipp från en dockfilm som heter Flåklypa Grand Prix, vi hade den som bilderbok när jag var liten. Oljesheikens brutta hade en diamant i naveln, det tyckte ja var spännande

Mattias sa...

Älskade verkligen musikvideon när det begav sig. Kika på det här förresten:
http://www.youtube.com/watch?v=-M_NIIh94qI
:)

Grovt Initiativ sa...

jag fattar inte hur jag kunnat missa denna låt helt och hållet. sjukt bra!