söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Jag fick just nys om att det är Alla hjärtans dag idag. Jag noterade aldrig riktigt när folk började ta den här högtiden på allvar. Min gissning är att det var ungefär samtidigt som folk började spöka ut sig på Halloween, men jag vågar inte svära på det. Det kan ha hänt senare än så. I vilket fall förstår jag mig inte på skiten och skruvar på mig när folk frågar mig vad jag har för planer. Det brukar inte vara mer avancerat än "Se på ett avsnitt Heroes och tvätta kanske?".

2 kommentarer:

Patrik sa...

Rätt mycket tidigare, faktiskt. Alla hjärtans dag tjatade folk om när jag gick på högstadiet; Halloween var väl bara inne under ett par år i början på 2000-talet.

Mattias sa...

Efter att ha forskat runt lite så verkar det väldigt olika. Angående Alla hjärtans dag så är min första erfarenhet av att någon bryr sig från typ '04. Halloween kickade väl igång runt '00 som du säger, men jag såg sjukt många utklädda människor på Halloween i höstas när jag väntade på vagnen på väg hem från nån fest eller nåt.